divendres, 2 d’octubre de 2015

Face to face: Valeria Domínguez, directora eCommerce & Omni-channel de la firma Adolfo Domínguez i la consultora empresarial, Inma Puig



Face to face: Valeria Domínguez, directora eCommerce & Omni-channel de la firma Adolfo Domínguez i la consultora empresarial, Inma Puig


Valeria Domínguez: “Apostar pel talent i la innovació no compromet els valors originals ni la identitat de marca."


Inma Puig, “La família és l’ànima de l’empresa familiar”


El màrqueting digital i el comerç electrònic guanya pes dins les empreses. Allò que fa relativament poc temps semblava una opció, ara s’ha convertit en una necessitat per pujar al tren dels nous temps. Adaptar-se a les noves tecnologies, comptar amb personal qualificat i obrir vies de negoci online és el camí que marca el present i el futur de molts negocis. Però sense perdre de vista l’activitat offline, ja que la venda pels canals tradicionals repercuteix també en el mercat digital. Precisament Valeria Domínguez, directora eCommerce & Omni-Channel de la firma Adolfo Domínguez, ens ha parlat avui de d’aquests temes a més de desvetllar qüestions en el dia a dia d’una empresa familiar del nivell d’Adolfo Domínguez. Tot, compartint escenari amb l’experiència d’Inma Puig, psicòloga, consultora emocional d’empreses i professora del Departament de Recursos Humans d’ESADE. Autora del llibre “Retratos de familia, lo que quiso saber y no se atrevió a preguntar sobre la empresa familiar”, Inma Puig ha remarcat com les relacions personals marquen el camí d’una empresa familiar, posant exemples pràctics i sentenciant que la família és l`ànima de l’empresa familiar.

L’encarregat de presentar a aquestes dues dones pesants en el món empresarial ha estat en Jesús Silva, màxim responsable d’UBS Ibèria, copropietària del complex d’oficines World Trade Center Almeda Park amb una dilatada experiència en la gestió d’actius immobiliaris. A partir d’aquí s’ha donat llum verda a un face to face molt interessant que ha suscitat l’atenció dels més de 150 empresaris assistents a l’acte.

Valeria Domínguez, amb un èxit inqüestionable dins la firma avalat per un increment de la facturació del 1.918% i multiplicant per 20 els resultats anteriors de l’empresa, ha començat la seva intervenció manifestant que en l’àmbit empresarial cal reinventar-se contínuament. En aquesta línia el canal on line és un cavall guanyador. Adolfo Domínguez ha apostat pel comerç electrònic posicionant a adolfodominguez.com com la cinquena marca més buscada online. Continuen treballant per aquest camí, per exemple dotant amb dispositius adients a l’equip de venedors per tal que en la mateixa tenda puguin vendre productes no disponibles físicament i fent fàcil la compra digital amb enviaments i devolucions gratuïtes i apostant per la relació vitalícia amb el client.

En la conferència d’avui també s’ha deixat entreveure alguns detalls de la vida familiar i empresarial d’Adolfo Domínguez, fet que ha donat peu a aprofundir en com són les relacions dels membres d’una família que a més treballant en l’empresa familiar. En aquest punt, Inma Puig ha explicat que en totes les empreses s’han de saber gestionar els conflictes, però de forma molt més clara en les empreses familiars per què tot està molt més vinculat emocionalment. En la seva intervenció, Puig ha mencionat tres ítems que marquen la vida laboral de les empreses familiars: les decisions dels fills si continuen en l’empresa o no, la diferència entre successió d’un càrrec i herència i les qüestions que normalment sorgeixen amb els familiars sense vincles de sang. Segons l’experiència d’Inma Puig quan es vol resoldre qüestions empresarials en una empresa familiar tot gira entorn l’anàlisi des del punt de vista financer, legal, de producte o d’organització, però rarament s’analitza la pròpia família. La nostrea convidada finalitza dient que els empresaris familiars formen part d’una família qualsevol, amb la particularitat que, pel fet de treballar plegats, posen a prova els sentiments, sense poder desvincular-lo de la feina.

Propers Actes

20 nov a les 13:30h: face to face entre la  consellera de Ciència i Innovació a la UE, Elisa Robles i la Directora General d’ESADE, Eugenia Bieto.

El punt i final de la sisena edició de CCF arribarà el 20 de novembre de nou al WTC Almeda Park. Serà un esmorzar-conferència que protagonitzaran l’experta en Tecnologies de la Telecomunicació, Elisa Robles i la professora titular del Departament de Direcció General i Estratègia d’ESADE, Eugenia Bieto. 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada