divendres, 8 de maig del 2015

Trobada amb Richard Wakefield


Trobada amb Richard Wakefield, Director Creatiu de WR Storytelling i al fundador i director de Publicitarios Implicados

“La publicitat no vol ser intrusiva”

El Director d’El Periódico de Catalunya, Enric Hernández, ens ha presentat el nostre convidat d’avui qui ens ha parlat en primícia de la nova campanya mundial, Destroy Mineland, contra les mines antipersona

En els darrers anys, el món de la publicitat ha anat incorporant noves formes d’explicar missatges: indirect Storytelling, naturalisme, minimalisme, storyenable, inèdit event, insight song... En definitiva, noves maneres de comunicar basades en l’emoció i no tant en la demostració de producte. Breu sinopsi que fa el nostre propi convidat en referència a la seva conferència La màgia del storytelling” en el marc del Cornellà Creació Fòrum. D’això ens ha parlat aquest matí en Richard Wakefield, Director Creatiu de WR Storytelling i professor de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, guardonat en nombroses ocasions i autor de campanyes de prestigi de firmes de primer nivell. Al llarg de la seva intervenció ens ha parlat de storytelling però també d’una primícia, la nova campanya de comunicació internacional, Destroy Mineland, que està acaparant l’atenció en les xarxes socials i que està a punt de veure la llum en els mitjans de comunicació. Una iniciativa de l’associació solidària Publicitarios Implicados, de la qual ell és fundador i director. El projecte s’ha convertit en tot un referent en la història de la publicitat amb la col·laboració de forma altruista de 15 empreses vinculades a aquest món.


Storytelling, la comunicació emocional i sensorial

En Richard Wakefield ens ha parlat de les noves fórmules per comunicar que busquen que el consumidor visqui una experiència positiva amb la marca, que la recordi, que la recomani. La primera base del storytelling és, per tant, conèixer profundament al públic. La creativitat és la segona gran clau, la que permet construir una història original i interessant sense que el receptor la consideri intrusiva.

El nostre convidat d’avui ens ha parlat de les diferents maneres d’explicar missatges publicitaris: indirect storytelling, minimalisme, naturalisme, brand content, inèdit event... La característica comú d’aquestes tècniques és que cap d’ells descriu el producte, no s’incita a la compra del producte. Es busca que l’anunci tingui un efecte viral en el consumidor, ha explicat el nostre ponent. 

Hem tingut la sort de comptar amb la presència d’en Wakefield coincidint en el temps amb la presentació de Destroy Mineland. Es tracta d’una campanya de comunicació internacional a punt de veure la llum en els mitjans de comunicació i de la qual, el nostre ponent ens ha parlat en primícia. Impulsada per Publicitarios Implicados, l’objectiu és instar a tots els països a signar el Tractat d’Ottawa, que prohibeix la fabricació i distribució de mines antipersona. L’acció es dirigeix a Barack Obama, Vladimir Putin i Xi Jinping, els líders de les tres grans potències mundials als quals es vol conscienciar sobre aquests perillosos artefactes.

Aquesta campanya ja és tot un referent ja que compta amb la col·laboració de forma desinteressada d’un total de 15 empreses espanyoles vinculades a aquest món. Ell, ens ha explicat el per què d’aquesta campanya i la seva importància a nivell mundial i com s’ha anat gestant aquesta iniciativa resultat del treball en comú de moltes persones compromeses amb els seus ideals i la seva feina.

Fitxa
Richard Wakefield

El protagonista del Cornellà Creació Fòrum d’avui és el Director Creatiu de WR Storytelling i professor de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, a més del fundador i director d’estratègia i creativitat de Publicitarios Implicados.

Ha participat com a jurat en tres Festivals Internacionals de Publicitat i guardonat en Cannes, New York, Laus, El Sol i en el Festival de Cinema de Màlaga. En 2012, va rebre el Premi d’Honor a la Trajectòria. El guardó més recent és a la millor acció viral on line per la performance “masks” en 2014.

És l’autor de campanyes per a marques com a Grundig, Nokia, Citroën, Yamaha, Nestlé, Donut, Codorniu, entre d’altres i també ha treballat per a institucions públiques.

També destaca la seva faceta com a lletrista, assessor i productor musical i en novembre de 2014 va publicar el llibre “el estereotipo me mata” que ja està a la seva tercera edició i que dóna nom també al seu blog www.elestereotipomemata.blogspot.com en el qual es mostra tal com és, tal com pensa. Curiós, passional, atrevit i treballador, són alguns dels adjectius que podem utilitzar per definir la seva inquieta personalitat. En Richard Wakefield continua amb moltes ganes d’aprendre i de descobrir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada