dimecres, 24 de febrer del 2010

La cita d’aquesta setmana dels Tallers convida a Ferran Pascual, director de Larry Smith Catalunya

‘El comerç i l’empresa familiar’ és el títol de la ponència que oferirà aquest dijous a les 13:30h Ferran Pascual al CitiLab Cornellà, amb l’objectiu de fer més atractiva la visió dels assistents aspectes com la creació d’un producte atractiu per al consumidor, estratègies de màrqueting o alternatives encertades per assegurar el futur d’un establiment. El director de Larry Smith Catalunya és el protagonista d’aquesta tercera trobada dels Tallers, un programa de conferències pràctiques que es desenvolupa en el marc de la plataforma de debat empresarial Cornellà Creació – Fòrum, promogut per l’Ajuntament de Cornellà.
Larry Smith és una empresa gestora de grans superfícies. Sota la direcció de Ferran Pascual a Catalunya, Larry Smith s’encarrega de la gestió del Llobregat Centre Comercial a Cornellà, entre d’altres centres comercials. En la part teòrica de la seva ponència es tractaran aspectes com la classificació del comerç, l’evolució dels darrers 15 anys del comerç familiar, la situació actual del sector o les alternatives de futur per al desenvolupament d’aquests establiments. En una part més pràctica s’involucrarà als assistents en la creació d’un producte amb l’objectiu d’aprofundir en qüestions com la part econòmica o el concepte de màrqueting.

Veure més fotos

divendres, 19 de febrer del 2010

Lluís Bassat: "es poden tenir idees brillantíssimes que no valen diners"

'La creativitat' ha estat l'eix central del dinar-conferència que avui ha ofert el publicista Lluís Bassat, en la segona jornada del Cornellà-Creació Fòrum. “De vegades la creació costa una mica més que la no creació. Però no val la pena pagar un pel més si tens la seguretat que aquella idea tindrà un èxit apoteòsic?”, ha afirmat Bassat destacant diversos exemples al llarg de la història d’èxits publicitaris, a més de la seva pròpia experiència, per remarcar que, a més “es poden tenir idees brillantíssimes que no valen res, o valen molt pocs diners”.
El publicista ha intervingut a l'Auditori de Cornellà, després d'un dinar amb l'assistència de prop de 200 persones, vinculades als sectors empresarials i comercials de Cornellà i del Baix Llobregat. Ha il•lustrat la seva ponència, incialment centrada en aspectes autobiogràfics, amb imatges publicitàries, cinematogràfiques i del món de l’esport.
Bassat considera que hi ha tres condicions per triomfar amb una idea creativa: fer una cosa de manera diferent, original; fer-ho millor que com es feia fins aquell moment; i finalment, que la teva manera de fer es converteixi en la nova manera de fer les coses, i ha posat com a exemples el saltador d’altura Dick Fosbury, o el cuiner Ferran Adrià.
“Hem d’acostumar-nos a veure la vida creativament”, per tal d’adonar-nos de la manera de fer les coses millor. Bassat també ha destacat que actualment es gasten moltíssims diners en investigació, quan “un estudi pot dir-nos què agrada avui i què agradava ahir, però mai què agradarà demà”. Per això, el fonamental és tenir idees creatives, imaginar, innovar i pensar noves maneres de fer les coses.

El museu Guggenheim, la Torre Agbar, la Pedrera de Gaudí, els xamfrans de Cerdà, han estat citats per Bassat com a idees creatives que han suposat un valor afegit, independentment de la inversió necessària per fer-los realitat.

El publicista ha acabat relatant la seva experiència amb les cerimònies dels Jocs Olímpics de Barcelona, “l’encàrrec més difícil de la meva vida”, plantejat com un gran anunci de la ciutat arreu del món “de tres hores i mitja de durada, i gratis a totes les televisions”.

Veure més fotos

dimecres, 17 de febrer del 2010

Lluís Bassat protagonitza la nova cita de Cornellà Creació–Fòrum, exposant les claus d’èxit del pensament creatiu

La creativitat’ és el títol de la ponència que oferirà el conegut publicista Lluís Bassat en el marc de la plataforma Cornellà Creació – Fòrum, promoguda per l’Ajuntament de Cornellà. Segons Lluís Bassat, per tal que un pensament creatiu tingui èxit ha de donar un resultat diferent i original d’allò que ja existeix. President Honorífic del Grup Bassat & Ogilvy i Doctor Honoris causa per la Facultat de Comunicació i Humanitats de la Universitat Europea de Madrid per la seva trajectòria i les seves aportacions al món de la publicitat. Campanyes de marques com Filomatic, Avecrem de Gallina Blanca, Adidas, Norit o Hellmann’s porten el seu segell i han passat a la història de la publicitat.

Divendres, 19 de febrer a les 13h. L’Auditori de Cornellà